Betekintés a Moto Gp világába


Bevezetés:

Több kontinensen átzajló vérre menő küzdelem… Három kategória, több mint 80 versenyzője küzd, közel 6 hónapon keresztül azért a legfontosabb elismerésért, a világbajnoki címért. A végletekig kiélezett harcokat több millióan követik figyelemmel világszerte…

A világbajnokság több, mint 50 éve létezik és korábban nem csak a jelenleg ismert három kategória létezett.
1949-től 1961-ig öt kategória létezett:125, 250, 350, 500 kcm és az oldalkocsis versenyszám. Ezek után 21 évig volt tagja ezeknek a számoknak az 50 köbcentis kategória is.

A piac, a technika és a nézői igények is változtak az évek elteltével. 1984-től a 35 éve létező 350 kcm-s és az előbb említett 50 köbcentis kategória megszűnt.

Maga a MotoGp kategória 2001-ben jött létre, felváltva az 500-as gépeket. A változásokra szükség volt, hogy változatosságot szolgáltassanak a gyáraknak, a versenyzőknek és a nézőknek egyaránt.

2001-től 2006-ig a 990 köbcentis, majd 2007- 2011 800-as gépek álltak a versenyzők rendelkezésére, de a 2012-es idényben visszatértek a sokak által csak „ezres”-nek emlegetett motorok.

A király kategória mellett meg kell említenünk a két kisebb géposztályt. Ezek leginkább tanulási lehetőségnek számít a fiatal korosztálynak. A 125 és a 250-es géposztály egészen a kezdetek óta 1949 óta fen állt így érthetővé vált a reformok bevezetése.

2010-ben jött létre a Moto2, ami a 250-es kategóriát váltotta fel. A legnagyobb célja az volt, hogy  növelje a nevezők létszámát és folyamatos látványos küzdelmet szolgáltassanak a nézőknek.
Tavaly pedig létre jött az úgy nevezett Moto3. Ezeket a gépeket négy ütemű 250-es motor hajtja őket. Az erőforrások ára nem lehet több 10 ezer eurónál, és minimum 3 versenyt kell kibírniuk szervizelés nélkül. Ezek a kategória remek lehetőséget nyújt a fiatal versenyzőknek a bizonyításra.



Érdekességek:

Dugóhúzó:


A világbajnoki sorozat leghíresebb kanyarja a Laguna Seca-i 8 és 8A kanyarkombináció, amelyen áthaladva a versenyzők 59 lábnyit, azaz 17,9 métert zuhannak 137 méter megtétele alatt.

Éjszakai verseny:

A 60. világbajnoki szezon kezdetét éjszakai versennyel ünnepelte a motorsport elitje, ami leginkább azért volt nagy szó, mert évek óta folyt a küzdelem azért az elsőbbségért a két népszerű kategória között, hogy melyikük rendez legelőször éjszakai versenyt.
Ebben az esetben a MotoGp megelőzte a Forma-1-et.
2008-as Katari Nagydíj, mindenki számára újdonságot jelentett. A versenyzőknek hozzá kellett szokniuk az árnyékokhoz, hiszen több esetben azt hitték, hogy előzni próbálják őket.

Félelmek:

Azok a versenyzők is ismerik a félelmet, akik két hetente egy több száz lóerős géppel teszik kockára az életüket. Tehát többségük ismerik a félelmet a pályán és azon kívül is.

Alvaro Bautista: „Nagyon félek az injekcióktól, sőt minden féle tűszúrás megrémiszt!”

Marc Marquez: ”Félek a balesetektől, attól, hogy megbetegszem, netalán elvesztem a családomat, a csapatomat!
               
Colin Edwards: ”Igen, mikor repülök a levegőben és tudom a fájdalom nem sokára elér.”

Loris Capirossi: ”A félelemmel együtt kell élnünk, de ha egy versenyző valóban fél a pályán, jobb, ha abbahagyja, mert még ha nem is érzi, megváltozik. Ami engem illet: Sosem féltem.”

Aleix Espargaro: ”Amikor a  testvéremet látom a pályán, nagyon izgulok. Drukkolok neki és ott akarok lenni a pályán, hogy segítsek. Nevezhetjük ezt félelemnek, de testvéri kötődésnek is.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése